Enschede heeft behoefte aan een spreekbuis in de buurt. Daaruit is bewonersplatform Twekkelerveld ontstaan. Maar het was erg lastig om de mensen te bereiken. Er waren geen communicatiemiddelen, geen herkenbare stijl. Eigenlijk alleen een naam, die ook nog behoorlijk lang was.
Vandaar de vraag om bij het begin te beginnen: Een strategie ontwikkelen met bijbehorende middelen om het platform toegankelijk te maken voor de bewoners van Twekkelerveld.
Allereerst is de naam aangepakt, uit Bewonersplatform Twekkelerveld is het korte ‘Bept’ ontstaan. Niet zonder reden, waar is het platform voor? Juist om even met elkaar te beppen over de buurt.
Laagdrempelig, kort en krachtig. Met de bijbehorende stijl- en kleurelementen is het merk Bept compleet. Het beppen met Bept is helemaal ingeburgerd!
Het markante wijkkunstwerk als input voor het logo
De losse elementen vormen samen een hechte, gelijkwaardige groep, zoals de ridders aan de ronde tafel.
Van malle mokken tot sprekende kaartjes
De frisse kleurrijke stijl, de korte teksten en de grapjes maken Bept extra laagdrempelig en menselijk.