Zet het Nederlands IJsbeelden Festival zo neer dat het een recordaantal bezoekers trekt. Van nieuwe look & feel tot website optimalisatie en doelgroepspecifieke acties, guerrilla marketing en online advertising.
Creëer een concept dat ook tijdens het festival relevant blijft. Daarnaast is er intensieve begeleiding nodig, continu onderhoud van social en het bedenken van lokale acties.
Een campagnestrategie die niet alleen het festival heeft geboost, maar ook de hele stad Zwolle heeft betrokken bij het succes. Want hoe maak je een bezoek van ver nog meer de moeite waard? Door een complete ervaring aan te bieden.
Hiervoor is de site helemaal op de schop gegaan, met als resultaat een druk bezocht platform boordevol activiteiten. Een succes was het zeker. Het beoogde aantal van 100.000 bezoekers is ruim gehaald!
Van green graffiti tot explosieve beeldtaal
Het thema dit jaar was ‘Wereldberoemde verhalen’ en is vertaald naar explosieve IJskarakters die het spannende karakter illustreren.
Continue interactie met de diverse doelgroepen
Op basis van een uitgekiend doelgroep plan zijn diverse acties en middelen ontwikkeld. Denk aan doelgroepspecifieke routes door de stad, een Valentijns date-actie, een huwelijksaanzoek en nog talloze Facebookacties waarin gelinkt werd naar plaatselijke ondernemers.